Ratunku, mam dziecko!

Kalendarz adwentowy

Posted by Joanna w dniu Grudzień 5, 2008

Kalendarz, a właściwie skarpeta, otwierana jest codziennie. Małe rączki przeszukują ją do samego dna, znajdując kolejne elementy serwisu do kawy i herbaty by IKEA. Mały człowiek jest zachwycony. Cały dzień przestawia kubki i spodki z miejsca na miejsce, więc wędrują po domu razem z nim (czyli z nią). Filiżanki kilka razy zaliczyły już nawet spadki z wysoka. Jak tak dalej pójdzie, nie dożyją do świąt. Ale wtedy czeka nas juz inne rozdanie.

Na pomysł zrobienia kalendarza adwentowego wpadłam w zeszłym roku. Majka (wtedy 1.9)  nie do końca rozumiała o co chodzi, ale z prezentów cieszyła się ogromnie. W tym roku traktuję kalendarz jako bardziej świadome wprowadzenie do świąt. Po rozgrzewce z serwisem do kawy zaplanowałam kilka bardzo ciekawych książeczek o świętach. A potem znowu rozpieszczanie prezentami.

Mąż śmieje się ze mnie, że robię to w równej mierze dla siebie, jak i dla córki. Pewnie ma rację.  Idea kalendarza adwentowego bardzo do mnie przemawia. Muszę jednak przyznać się,  że nie chodzi mi o aspekty religijne. Lubię po prostu spokojnie, systematycznie wchodzić w świąteczną atmosferę – bo czyż święta nie wydają się bardziej cudowne 1 grudnia, 6 grudnia, 14 grudnia, niż 20 ? Polska tradycja nie przewiduje co prawda tak wczesnego świętowania, ale nie wyobrażam sobie, że będę cieszyć się na myśl o świętach wtedy, kiedy już mam naprawdę wszystkiego i wszystkich dosyć – w ostatnich dniach przed świętami, stojąc przy garach, nerwowo szukając prezentów, pakując się lub po prostu stresując czymkolwiek czyli wszystkim na raz.

Hm, tylko kiedy by tu ustawić choinkę? Myślicie, że wypada zrobić to 6 grudnia?

Odpowiedzi: 3 to “Kalendarz adwentowy”

  1. asiula said

    w zeszłym roku choinkę ubrałam 20- go któregoś listopada i w ogóle nie przejmowałam się czy wypada:)
    pozdrawiam
    Asiula

  2. ciotka em said

    hehehe :) mi się moja ubrana choinka nie przejadła i nie przeje – bardzo mi na co dzień poprawia humor :))) szkoda, ze pomieszka ze mną pewnie makxymalnie jeszcze miesiąc ;-))))

  3. […] … o święta naiwności :) Lubię więc zaplanować wieloelementowe zestawy, tak jak tegoroczny serwis do kawy. Dzięki temu prezenty nie są zbyt duże (nie przyćmią gwiazdkowych), no i nie […]

Skomentuj

 
