Ratunku, mam dziecko!

święta, święta i ….

Posted by Joanna w dniu Grudzień 29, 2008

–  Mikołaj dzisiaj się spóźnił. – powiedziała zawiedziona Majka sięgając po samo dno adwentowej skarpety. Święta minęły, a ja nie zdążyłam jeszcze ukryć mikołajowych akcesoriów.

– Kochanie, święta się skończyły, Mikołaj pojechał do domu.

– Czemu?

– Teraz zajmie się przygotowaniem prezentów na przyszły rok.

– Dlaczego?

– Żeby w przyszłym roku przynieść nowe fajne prezenty pod choinkę.

– Czemu?

Co prawda, tłumaczyliśmy Majce w dzień wigilii, że kalendarz adwentowy właśnie się skończył….ale gdy tylko zobaczyła skarpetę po świętach, uznała, że warto sprawdzić, może Mikołaj zmienił zdanie. 

– Nie martw się, kochanie, teraz będziesz dostawała już tylko niespodziewane prezenty. – próbował ratować sytuację mąż.

Nie jest jednak łatwo negocjować z prawie-trzylatkiem. Koncepcja czasów dzieli się na: bardzo dawno temu- teraz-teraz-ja chcę teraz! Myślenie kategoriami: jutro- za miesiąc- w przyszłym roku jeszcze niestety nie działa. Ale nie tracimy nadziei.

Odpowiedzi: 2 to “święta, święta i ….”

  1. Marta said

    Dzieciaki mojego brata jak mnie odwiedzili to pierwsze co powiedzialy to „ciocia a wiesz ze mikolaj pojechal do domu? tylko czemu jak my tutaj mieszkamy?” heheh też miałam zabawę z tłumaczeniem :) ale oni są troszkę starsi bo 3,5 i 6 lat :)

  2. Notme said

    ® o *
    * o
    o___ Happy
    \* o / New ’09
    \ o / Year
    \_/
    |
    _|_

    Szczęśliwego Nowego Roku 2009, szampańskiej zabawy w dobrym towarzystwie!

    Pozdrawiam!

Skomentuj

 
