Ratunku, mam dziecko!

Disney channel vs Minimini (1:0)

Posted by Joanna w dniu Styczeń 2, 2009

– Maju, gdzie jest twoja pidżamka?

– Myśl, myśl, myśl – powiedziała Maja, stukając się trzy razy paluszkiem w skroń. Przyjęła przy tym dokładnie taką samą pozę jak Tosia z bajki „Moi przyjaciele – Tygrys i Kubuś”.

Ostatnio, ku mojej radości i przy mojej pełnej aprobacie, Majka przestawiła się z Minimini na poranne Disney playhouse. Minimini pokazałam jej kiedyś, kiedy bardzo polubiła Clifforda. (Gdybym miała jeszcze kiedyś równie niemądre pomysły – proszę, niech ktoś mnie powstrzyma!). Niestety, program jest tak skonstruowany, że rodzic nie ma szans na odciągnięcie dziecka od telewizora. Zaraz po zakończeniu bajki pojawia się zapowiedź kolejnej – jeśli wyłączę telewizor o ułamek sekundy za późno, kończy się płaczem i żądaniem włączenia z klasycznym: – Jeszcze tylko jedna bajka! tylko jedna! – Nie mówiąc już o blokach reklamowych, których Majka na razie co prawda nie rozumie (przeraża mnie wizja starszaków żądających wszystkich zabawek naraz, natychmiast), ale których ja nie jestem w stanie nawet słuchać (świdrują w uszach i pulsują w skroniach jeszcze długo po wyłączeniu).

Poranny blok Disneya zawiera przygotowane dla małego widza wariacje na temat Myszki Miki i przyjaciół, Kubusia Puchatka z Tosią, no i ulubionego Mańka Złotą Rączkę. Nie bez znaczenia jest też to, że poranne pasmo dla dzieci kończy się szybko i można dziecko odciągnąć od telewizora :)

Prawda jest taka, że Majka ma dzienny, godzinowy przydział mediów, które może zużyć na telewizor i komputer. Najczęściej zużywa je rano, bo zdążyła się już bestia nauczyć, jak samodzielnie włączyć telewizor (- Czwóreczkę, mamo, czwóreczkę!- po czym sama wciska czwórkę na pilocie). No i rano jest Maniek i Tosia. No i nie wierzy już argumentom, że Tosia i Maniek jeszcze śpią. Sama sprawdziła, że nie.

Skomentuj

 
