Ratunku, mam dziecko!

Maja na lodach

Posted by Joanna w dniu Styczeń 24, 2009

Wybrałyśmy się wczoraj z panną Majką na lody.

Powinnam właściwie napisać, że wybrałyśmy się na zakupy, a ja podstępnie skusiłam Majkę obietnicą wybrania się na lody, przy okazji. Podobno cel uświęca środki i w celu skrócenia tej dygresji przyjmijmy, że się z tym stwierdzeniem akurat dzisiaj zgadzamy. 

Siedziałyśmy sobie więc przy stoliku, panna Majka rozkoszowała się gałką pysznych lodów w rożku, a ja piłam herbatę. Jak na towarzyską młodą damę przystało, Majka zabawiała mnie konwersacją:

– Pyszne te lody. Naprawdę pyszne.

– Cieszę się, że ci smakują. Moja herbata też jest bardzo smaczna.

– Naprawdę pyszne. Twoje też pyszne? – Maja zwróciła się do Starszej Pani, która przy stoliku obok też zajadała lody z rożka.

– Tak, moje też są pyszne, naprawdę bardzo smaczne. – uśmiechnęła się do Majki Starsza Pani.

– Ależ one są zimne! – Maja zatrzęsła się, podkreślając jak bardzo. Uśmiechnęłam się, ale była to chyba reakcja zbyt powściągliwa, bo Majka znów odwróciła się do Starszej Pani.  – Prawda, że zimne?

– Tak, bardzo zimne. Moje też są zimne. 

– A jadłaś już wafelek? – zapytała tym razem Starsza Pani, wgryzając się w swojego rożka. – Wafelek też jest do jedzenia. Jest bardzo pyszny.

– Tak, jest pyszny. – Maja bez przekonania odgryzła kawałeczek rożka. – Bardzo słodki. – Dodała, po czym wróciła do pałaszowania lodów.  Starsza Pani uśmiechnęła się. 

 

Kto by pomyślał, że nawet przy okazji jedzenia słodkości młody człowiek może szkolić nowe umiejętności. Na przykład społeczne. Może jednak lody nie są tak złe, jak myślałam?

 

Skomentuj

 
