Ratunku, mam dziecko!

Julek czy nie Julek? – oto jest pytanie

Posted by Joanna w dniu Lipiec 21, 2010

Okazało się,  że malutka w brzuszku będzie malutkim. Zwołaliśmy więc rodzinną naradę, aby wspólnie ustalić  imię dla potomka. Jak wszyscy wiedzą, jest to zadanie z grupy trudnych i konfliktogennych, więc lepiej zacząć jak najwcześniej :)

Demokratycznie męczyłam rodzinę przez prawie pół godziny wyczytując wszystkie możliwe imiona, żadne nie zostało zaakceptowane. Demokratycznie, bo chciałam im dać szansę wypowiedzenia się. Jednak z powodu braku entuzjazmu i kontrpropozycji orzekłam ostatecznie, że chwilowo obowiązującą wersją jest |Mikołaj|.

I tu inicjatywę przejęła Majka (demokracja jest dla czterolatka pojęciem trudnym, ale gdy przechodzimy na sterowanie ręczne – odnajdują się w sytuacji idealnie):

– No to niech będzie Julek.

– Julek? Dlaczego Julek?

– Bo w przedszkolu jest taki grzeczny i fajny Julek. Będzie Julek. Ja chcę, żeby był Julek. Tak, Julek.

Zamilkłam, szukając riposty…

– Chociaż w przedszkolu jest też taki drugi, niegrzeczny i niefajny Julek… – Majka włączyła auto-polemikę.

– To Julek, czy nie Julek?

– Sama nie wiem… – i dziecko poszło pomyśleć.

Uprzedzałam przecież, że to niełatwe zadanie. A Wy co myślicie? Julek czy nie Julek? ;)

Jedna odpowiedź to “Julek czy nie Julek? – oto jest pytanie”

  1. cathu said

    no to niech zostanie lepiej ten Mikołaj :)

Skomentuj

 
